perjantai 21. joulukuuta 2018

JOULUASETELMA POHJOSEN METTISTÄ

Jouluasetelmia voipii tehä jos vaikka minkälaisia. Mie pääyin tänä vuona tekkeen jouluasetelman minun ruokapöyäle. Halusin, että siinä olis mahollisimman paljon luonnon matskua. Niimpä minun häätyki soittaa tuossa lokakuussa minun isälle, joka hoiti mulle tähän pohjosen mettistä vähän matskua. Mulla tässä olis siis keskiössä vähän tuomonen kelottunu puu. Muistaakseni tämä minun puu oli haapa.. Siittä kuitenki pyysin minun issää leikkaahmaan erikorkusia puukiekkoja. Ja niitähän mie sainki sitte kuus kappaletta.

Kolme niistä pääty minun pöyäle. Sitte pistin niitten kiekkojen ympärille vähän havua ja käpyjä, ja voi vitsi ko näyttiki jo jouluselta. Olin siis aatellu, että haluan niitten kiekkojen päälä polttaa kynttilöitä. En kuitenkhaan uskaltanu ihan pöytäkynttilöitä niitten päälä polttaa, niin pistin sitte tuikkukipot niitten pääle. Ja lisäksi yhteen tuikkukippoon löyty sulonen minijoulutähti Stockmannilta.




Ja siinäpä alko olla jouluasetelma minun makhuun valmis, koska yksinkertanen on kaunista. Kokosin tuon kaiken tuomosen messinginvärisen tarjottimen pääle lähinnä senki takia, että sitä asetelmaa on helppo siirrellä. Mutta näin yksinkertasesti synty aikasta tunnelmallinen asetelma! Tai helppohan mulla on sanoa, ko joku toinen on mettästä hakenu mulle tuommosta pölkkyä... :D Kiitos isille!


Miltäs näyttää teän silhmään? Entä minkälaisia jouluasetelmia teiltä löytyy? Mie pistin ne kolme muuta pölkkyä parvekheele ja laitoin niitten pääle kanervia ja tuikkuja. Ja lyhtyjäki siinä on ympärillä. Empä vain hoksanu siittä kuvvaa ottaa. Mutta käyttäkää mielikuvitusta ja kuvitelkaa. ;)


Vielä ehtii viime hetken jouluasetelmat tehä, onhan tätä joulunaikaa vielä parisen viikkoa jäljelä. Yritän saaha vielä yhen joulupostauksen tulleen ennen aattoa! Se on niin nopea tuunausvinkki, että sen ehtii kaikki totteuttaa vaikka illan pikkutunneila samala ko käärii viimisiä lahjoja. ;) Joten pysykääpä kuulola! Ihanan joulusta perjantaita kaikile. <3

Terkuin, Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti