torstai 17. syyskuuta 2015

VALOKUVAPYYKKIÄ

Heipähei! Täällä yks väsyny opiskelija, joka ei tykkää aikasista aamuherätyksistä. Ja jolla on kaikki aikasemmat koulut ollu alle kilsan päässä ja nyt matkaa onki yhtäkkiä viis kilsaa. Eli ei riitä ennää muutama minuutti koulumatkan tekemisseen ja sehän luonnollisesti tarkottaa vielä aikasempia aamuherätyksiä. Suht kivuttomasti ne herätykset tähän asti on kuitenki menny, ihme ja kumma. Kyllä silti saa ootella vielä aikaa, että minusta tullee aamuvirkku ja riemulla pomppaan kuuelta aamulla uuteen päivään.

Mulla on tällä viikolla ollu jotenki ajatukset aivan seis koulupäivien jälkeen ja värkkäilyt on jääny vähemmälle. Mulla on siinä samassa syssyssä ollu vieläpä sisustuskriisi minun makkarin kans ja olen siellä pyöritelly tuota sisustusta ympäri ja ämpäri. Tuntuu, että minun sisustussilmä oli hetkellisesti ihan täysin hukassa, enkä vain saanu yhtään mittään toimiin. No se meni onneksi ohi, ko googlettelin erilaisia sisustusratkasuja (ja rauhottelin itteäni). Nyt tuolla minunki makkarissa ehkä viimein alkaa näyttää siltä, että olen ihan tyytyväinen. Ainaki toistaseksi. Tämä kriisi vei oikeasti minun voimia enemmän ko olisin uskonu. Eikä saa nauraa, tämä on vakava asia. Toivottavasti sielä ruudun takana on joku muuki, joka kokkee näitä kriisejä tuon tuosta!

Tällä viikolla en siis esittele teille nyt mittään tavanomasta värkkäilyä, vaan ennemminki kivan sisustusvinkin, joka on nyt osa minun ommaa makkaria. :) Yksinkertanen ja sievä tapa, jolla saa valokuvat kivasti seinälle.

Tähän tarttet:
- valokuvia
- narua
- pieniä pyykkipoikia
- jonku kiinnityssysteemin (esim. tarrakoukkuja)


Mie teetätin ihan tätä varten polaroid -mallisia kuvia Smartphotolla, siellä ne näyttää kulkevan nimellä retro kuvat. Kuitenki tuommosia neliönmallisia kuvia, joissa on valkoset reunat. Muutaman hassun euron makso, ko teetätin noin 40 kuvaa. Sitten hankin Suomalaisesta kirjakaupasta kivannäköstä paksumpaa hamppunarua ja pieniä pyykkipoikia. Alle kympillä sain nämä! Ei siis kovinkaan tyyris sisustusvinkki.


Sitten vain jollaki systeemillä (teipillä, nauloilla, koukuilla) kiinnittää narua seinään ja siihen pyykkipojilla kuvia kiinni. Mie laitoin tuommoset muoviset koukut, joissa on toisella puolella tarra. Loistava tapa kiinnittää kaikkea seinälle, ko ne saa tarvittaessa helposti irtiki! Olen käyttäny itte näitä kevyehköjen taulujen taulukoukkuinaki. Eihän ne kovin sievät ole, mutta sulautuu hyvin minun valkosiin seiniin. Ja näitä löytää 12 kappaleen setin Clas Ohlsonilta muutamalla eurolla! Pyykkipoikia mulla on 20, eli hommasin niitä kaks pussia, koska yhestä pussista löyty aina se 10 pyykkipoikaa. Tilasin nuita kuvia reilusti enemmän, ko aattelin, että niitä on kiva ehkä vaihella joskus, jos alkaa jonku naama kyllästyttää. No ei sentäs, vitsivitsi! :)



Kiva vinkki siis, jos normaalit kehysratkasut kyllästyttää. Mullaki on täällä kiviseinät, niin on vähän hankalampi homma lähteä naulaileen tauluja kiinni. Enkä mie tiä saisko tänne ees naulailla. Plus tämä on ihan minun tyylinen sisustusratkasu, joten enemmän ko mielellään toteutin tämän tänne! Voi olla, että käyn hakemassa joku päivä pussillisen pyykkipoikia ja pistän vielä kolmannen rivin kuvia tuohon. Nyt kaikki rakkaat ihmiset ja ihanat muistot roikkuu minun sängyn vieressä muistuttamassa, kuinka paljon korvaamattoman mahtavia ihmisiä mulla on elämässä! Rakkaita koiria unohtamatta. <3





Tuntuu ouvolta, ko en kirjotellu mittään valtavaa ohjeistusta, että miten jotaki askarrellaan. Vaikka alusta alkaen päätin, että tämä blogi tullee kyllä sisältään ihan kaikenlaista sisustusasiaa, ei vain pelkästään jotaki superhyperinnovatiivista ideointia. Silti mulla ittellä on kauhea kynnys julkasta jotaki näin "tylsää". Mutta ehkä välillä häätyy olla vähän tylsä, että voi tulla taas niitä huippuhetkiä. Heh! Ens viikolla on luvassa taas ihan oikeaa ohjetta ja vieläpä hauskaa askartelua, mitä voi tehä vaikka samalla ko kattellee telkkaria illalla! Se on myös se tunnelmallinen syksyjuttu, mistä aiemmissa postauksissa olen puhunu... ;)

Mulla alko nyt viikonloppu, joten nyt heitän kouluhommat mielestä pois, ja innolla alan työstään kaikkia minun mielessä pyöriviä ideoita. :) Ihanaa viikonloppua!

Terkuin, Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti